Döden

döden
ett mål som vi alla sakta men säkert närmar oss vare sig vi vill det eller inte.
Jag tycker att det är mycket skrämmande att prata om döden, det är obekvämt och jag får en orolig känsla i magen.
Tänk när jag dör. Kommer någon att sakna mig? Pappa, mamma, vänner, klassen?

Många säger att dem inte är rädda för att dö, om dem talar sanning så är det beundransvärt! Jag själv är väldigt rädd för att dö. Jag villl inte missa allt som händer på jorden som att se när min lillasyster växer upp och framförallt vill jag inte lämna alla dem människorna som jag älskar.

När jag inte har något att tänka på brukar just detta ämnet att komma upp, och jag känner då också en osäkerhet över vad som kommer efter döden.  Blir det bara ett svart tomt ingenting eller existerar Gud och hans paradis. Jag vill att det ska finnas ett paradis, men någonstans måste det väl finnas ett slut! vi kan ju inte bara leva i all evighet... eller?


tack för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0