Yo mo fo's!

Idag kollade jag på Eurovision med johanna och jag måste bara säga att för första gången satt jag inte och suckade efter varje låt, vissa låtar var faktiskt nynnvänliga ;D! Jag tycker att det var rätt att Norge vann den var verkligen bra ,och då menar jag inte att han var snygg!

När vi satt där började vi snacka om att så många länder "kompisröstar". Jag förstår inte riktigt meningen med det, faktiskt inte. Ja, det är en tävling men det är en SÅNG tävling inte en popularitetstävling! Varför inte bara lyssna på själva låten istället för att tänka på om det är en snygg tjej som knappt är klädd eller vilket land det är!

På tal om det, såg ni Tysklands bidrag, låten var snäppet under medel och i ett desperat försök att öka rösterna så tar de in en strippa!?! Shit, ja tack och lov har samhället förändrat sin syn på vad som är smakfullt eftersom Tyskland inte kom så bra till! Sen har vi ju Ryssland bidrag, LYSSNADE NI? hjälp, vad är det för låt. Om jag minns rätt så sjöng hon på ryska eller liknande, all heder åt det eftersom ryska kanske inte är det finaste språket, men låten var ju för taskig, inte bra på någon nivå!

En sak till som jag tänkte på. Ryssland har i vissa delar i sitt enorma land en fattigdom på 50%, hur dumt är det inte då att lägga hundratals miljoner på ett arangemang som varar någon vecka när det finns en stor fattigdom att utkämpa, konstigt vill jag påstå. Jag skulle bojkottat det :)

Förutom Norge så gillade jag Island och Malta :)



Soo Long

Kommentarer
Postat av: EMMA

Norge var helt klart bäst!

Tysklands bidrag var skit härlig!

2009-05-18 @ 09:00:45
URL: http://emmyni.blogg.se/
Postat av: Ews

Tysklan sög!

2009-05-18 @ 13:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0