Vart är världen på väg?

Oj, vart ska jag börja? läs bara rubriken och försök att inte komma på några negativa saker!

Vad hände med de som hade en ambition att bli något, något mer än en fjortis eller brat mm. Jag hoppas inerligt att ni förstår vad jag menar. Jag kommer låta gammaldags när jag säger detta men jag förstår mig inte på de flesta av dagens ungdomar och då är jag ändå en!

Är menigen med livet att bara bry sig om sig själv, tänka på sig själv hur man ser ut, vad man väger, vilken hårfärg, vilka kläder man har etc. HJÄLP VART ÄR VÄRLDEN PÅ VÄG! Det finns ju knappt någon respekt kvar för andra här i världen!!!

För att nämna några exempel på de "grupper" i samhället som jag har problem med!

1, fjortisar, ung 16-19 år,Plutande läppar, löshår, "sexiga" egobilder, bloggar om vad de köpt eller vilken SUPER FEST de varit på osv. Vart hittar man dem då? - Gå in på vilken jävla blogg som helst så ska ni allt se att dem ligger överst bland de mest lästa!

2, Brats....OMG vart börjar jag? De jag har mött är dryga och bara avskyvärda. Gick bakom en på stan och han säger till sin kompis "faan va skabbigt att åka buss, jag skulle inte göra det för 1 miljon kr" och "Äh, seriöst jag har haft denna skjortan 3 ggr jag måste köpa en ny" och "Men dem byxorna hade du igår hur kan du ha dem idag, så omodernt". Okej han var extrem men ändå.

3, Fakeweirdos. Typ HejJagÄrKonstigBaraFörAttVaraDet. Det finns inget syfte, de har bara massa åsikter för att vara så olik andra som möjligt inte för att de tror på något!  Jag säger bara; SKAFFA DIG EN EGEN ÅSIKT OCH ETT NYTT LIV!


Ja för att avsluta detta inlägget vill jag först och främst säga att ALLA INTE är så här, jag vet...dessvärre otroligt många.Jag menar har det någonsin varit modernt med världens urringning, tjockt med smink, foundationran och gapskratt på bussen åt inget bara för att få uppmärksamhet?

JAG ÄR INTE AVUNSJUK på några utav de som jag beskrivit jag tycker bara personligen att folk generellt borde tänka mer på vad som händer i världen och andra människor än på sig själva och hur de ser ut!

Soo long

Kommentarer
Postat av: Joel

Mycket fint skrivet måste jag säga! Säkert många som känner sig lite träffade men det är rätt att stå för vad man tycker!

2009-05-15 @ 13:57:36
Postat av: Ews

Tack Joel, det värmer ;D

2009-05-15 @ 17:02:44
Postat av: Anonym

Grymt bra skrivet Ewe!! Jävligt bra åsikter! Håller med till hundra procent!!



Jag ska hålla mig uppdaterad på denna bloggen, sanna mina ord parmesan<3

2009-08-21 @ 22:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0